dinsdag 24 september 2013

Verslag Londen deel 1

Afgelopen week ben ik op werkweek geweest naar Londen. Ik kon vorig jaar kiezen tussen Krakow (Polen), Oostenrijk (survival) en Londen. Er was geen twijfel over mogelijk, ik wou naar Londen.
Ik was nog nooit naar Engeland geweest, en daarom leek het me ook heel erg leuk. Hier een verslag van de eerste 2 dagen van deze geweldige week!

Maandag:

Samen met mijn vriendinnen gingen we maandagochtend om 8 uur al met de bus richting Frankrijk. Hier gingen we rond 3 uur op de boot, en dit was wat minder aangezien ik heel erg zeeziek werd. Gelukkig duurde de hele bootreis maar een uurtje. Toen we aankwamen in Dover, was het een uur eerder dan in Nederland. Dit was erg raar aangezien je dus een uur langer hebt. Daar aangekomen gingen we weer verder met de bus en dit was nog iets van 5 uur rijden, waarvan we een uur in de file hebben gestaan.


















Tegen 8 uur kwamen we aan bij het hostel The Generator, dit is zo primitief als wat. Het is nog minder als een 1-sterren hotel, maar dat viel opzich nog wel mee. Eerst werd de kamerindeling gemaakt, en ik zat samen met mijn vriendinnen in een 12 persoons kamer in de kelder. Er stonden 6 stapelbedden gedrukt in een kleine ruimte. Ook was er slechts 1 wasbak met een kleine spiegel. En aangezien we in de kelder zaten was er buiten de lamp verder geen licht. Dit was erg onhandig maar goed. Het hostel was net gerenoveerd en de kamers waren dus best redelijk. De bedden lagen heerlijk, en ik kon er ook heel lekker slapen. Het was alleen meteen al een bende in de kamer. Maar goed wat wil je met 12 meiden in een kamer.

Het hostel















Ik in de blauwe trui haha.


















Om half 9 kregen we eten in het hostel, maar dit was niet superlekker, maar goed ik was blij dat we wat kregen aangezien het dus eigenlijk al half 10 was in onze gedachten. Daarna ging de groep een wandeling maken, maar ik en 3 vriendinnen waren helemaal kapot en bleven in het hostel. Op elke verdieping was een badkamer met 5 douches met alleen een douchegordijn, en een paar wc's. We hadden gedoucht, en gingen pas laat slapen.

Dinsdag:

Elke ochtend moesten we ontbijten tussen half 8 en 8 uur, en dit deden we ook altijd in onze pyjama. Daarna aankleden en klaarmaken, en dat was nogal lastig met één wasbak en één kleine spiegel. Om kwart voor 9 moesten we verzamelen en gingen we weg. Er waren 4 groepen met een leraar als begeleider. Hier liepen we de meeste tijd mee. We liepen naar het metrostation die het dichtst in de buurt lag van het hostel. De metro was een heel gedoe, maar dat kregen we later wel onder de knie.

De metro














We gingen eerst naar de Londen Eye, en die was supermooi. Daarna liepen we langs de Big Ben, de Houses of Parliament en Westminster Abbey. Het was steeds een eind lopen, en daar werd je echt moe van. Maar het is een werkweek, dus ik mag niet klagen. Om 12 uur gingen we naar de Changing of the Guards Buckingham Palace, en dit was erg leuk om te zien. Het was wel erg regenachtig dus dat was wat minder.

Londen Eye

Big Ben



Changing of the Guards


's Middags gingen we lunchen bij de Subway, in Camden. Dit was een erg mooie wijk met leuke winkeltjes. Het regende alleen keihard, en mijn voeten waren helemaal nat en dus werd ik verkouden.
In de avond aten we bij de Macdonalds, en daarna gingen we terug naar het hostel en gingen we redelijk snel slapen.

Camden 
















Dit was het verslag van de eerste twee dagen, het tweede deel komt binnenkort online!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...