maandag 1 april 2013

Lifestyle: Gezond 'afvallen'.

















Het is één groot drama. Nu de zomer dichterbij komt -en de bikini's en shorts weer uit de kast komen- raken veel mensen in paniek. Hoe kan ik zo snel mogelijk een goed figuur krijgen voor deze zomer? Datzelfde probleem heb ik dus ook. Ik vind mezelf niet te dik, maar ik zou graag een mooier buikje willen. Vaak ben ik begonnen met 'afvallen' en dan hield ik het een paar dagen/weken vol. Vorig jaar rond deze tijd ben ik 5 kilo afgevallen door te letten op wat ik eet, en veel hard te lopen. Maar van die 5 kilo is er weer 2 kilo bij opgekomen. Na de kerst afgelopen jaar dacht ik weer gezond te gaan eten en te gaan hardlopen twee keer in de week. Ik heb het 'gezond eten' iets van 6 weken volgehouden, maar daarna heb ik het weer opgegeven. Hele dagen komkommer en worteltjes eten begint ook wel te vervelen. 
Dat hardlopen twee keer per week is het niet geworden, in ieder geval niet standaard elke week. Gewoon omdat het weer er niet naar is. Maar nu het weer steeds beter word, ben ik wel van plan die twee keer te gaan volhouden, en er misschien wel drie keer per week van te maken. Sommigen zullen denken; dan ga je in de winter toch gewoon naar de sportschool? Dat had ik graag gewild, maar hier heb ik helaas het geld niet voor..

Klik op meer lezen voor tips om 'gezond af te vallen' >>


Om toch een wat 'zekerder' gevoel te hebben als je deze zomer lekker in je bikini rondloopt heb ik hier wat tips (die niet te extreem zijn, want dat houd bijna niemand vol):

1. Stel doelen op voor jezelf. Wat wil ik graag veranderen, hoeveel wil ik afvallen, hoevaak kan/wil ik gaan sporten, enzovoort. Zorg wel dat deze doelen realistisch zijn (10 kilo in 1 week is dus niet erg realistisch);

2. Ga er niet van uit dat je binnen een paar maanden je doelen hebt bereikt, het afvallen is een 'proces' dat langzaam aan steeds beter gaat;

3. Vervang kleine dingen in je eetpatroon. Zoals: volkoren brood eten i.p.v. wit brood, 1 glas frisdrank op een dag i.p.v. 4, 1 koekje eten i.p.v. een heel pak;

4. Ga vaker met de fiets naar school/werk, hierdoor krijg je toch de nodige beweging die je niet krijgt als je altijd met de auto gaat;

5. Loop niet te hard van stapel: je kunt niet van 'ongezond' eten meteen naar supergezond. Je lichaam moet wennen aan de veranderingen die plaatsvinden;

6. Je zult zien dat er in de eerste weken al veel kilo's afgaan, en naarmate je langer bezig bent met afvallen dit steeds minder snel gaat. Dit is normaal, je lichaam begint langzaam aan te wennen aan je gezonde leefstijl, dus vandaar dat het kwijtraken van kilo's en vet afneemt;

7. Spreek met jezelf een 'weegmoment' af. Dit kan bijvoorbeeld zijn elke maandagochtend. Zo kun je meer verbetering zien dan als je je elke dag gaat wegen;

8. Het is niet erg als je eens iets ongezonds eet, als je met jezelf afspreekt dat je bijvoorbeeld in het weekend wat minder streng gaat zijn, geniet je meer van het stukje chocola of het koekje.



















Dit zijn de tips die ik zelf handig vind, en ook gebruik.

Hebben jullie nog tips voor een gezonde leefstijl?


3 opmerkingen:

  1. Handige tips !
    Ik ga het denk ik maar uitproberen om toch voor het ideale bikini buikje te gaan !


    xxx
    Www.welcometojuliaslife.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wel handige tips voor als je wilt afvallen. Maar je kunt beter gezonder leven :) XO

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...